måndag 13 januari 2014

Byta lägenhet och säng

I dag efter jobbet skall vi åka och titta på en trea inne i stan.
I korsningen Kungsgatan St:Olovsgatan bor det en kille som vill byta sin trea mot en större lägenhet.
De skall komma hem till oss i morgon och titta på vår lägenhet.
Jag vet inte hur det går till i praktiken om man vill byta. Vi har inte samma hyresvärd men vi kollar väl om vi blir intresserade av varandras lägenheter först och främs så får vi ta det praktiska senare.
En trea på 81 kvm mitt i stan låter ju inte fy skam.
Frågan är väl bara hur mycket det bullrar från alla bussar på Kungsgatan och hur mycket avgaser det blir.
Men på fjärde våningen kanske det är "lugnt".
Vi får svar på våra frågor i e.m.
Först en lång studiedag framför mig.
8-16.30 med prat å prat å prat.

Kunde knappt sova i natt pga min ischias.
Jag hade en fruktansvärd smärta i korsryggen som strålade ner över ena skinkan och ner i benet.
Fick gå upp och ta en Diklofenak till slut.
Somnade av ren utmattning när tabletten började verka.
MÅSTE byta säng, det här går ju inte.
Jag hinner ligga i ca 10 minuter innan jag får ont. När jag sover borta eller när jag t ex åkte Birkabåten så hade jag inte ont alls så det är ju min säng som är för hård.

Måndag igen då.
Livet travar på.
Sjutton dagar kvar på årets värsta månad, januari.
Det känns som om det evigheter sedan det var jul.
Men det är bara 20 dagar sedan.
Tjugondag Knut i dag.
Min jul åkte ut för över en vecka sedan.
Får ringa och gratta sonen i dag då.
En skön måndag önskar jag dig.
Jag skriver i kväll och berättar hur lägenheten var.
Bye Bye!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar