måndag 27 januari 2014

Hemma sjuk

Jaha ja!
Så går jag här i spillrorna av mitt forna hem.
Det blir väl bra när allt är klart men det lär väl dröja. Det är luftigt och skönt på samma gång som det känns tomt.
Önskar vi kunde få napp på ett lägenhetsbyte snart så att vi kan sätta oss i en mindre lägenhet som vi har planerat.
Fick en förfrågan av en tjej som har en 3:a i Luthagen, men jag tyckte den var för dyr. 9600 kr för 76 m2.
Nä, då väntar jag hellre.
De som har trean på Kungsgatan ångrade sig och han med trean på Östra Ågatan har inte hört av sig. Tredje våningen utan hiss låter lite jobbigt för mitt knä också för den delen. Men 90 m2 med kakaelugnar lockar ju.
Vi får leta på, det kommer nog någon lägenhet till oss snart.
I dag skall jag rensa bland papper som ligger överallt i vårt sovrum. Och prova äta kanske? Åt middag i går men vaknade kl 02.30 och hade jätteont i magen. Låg vaken i nästan två timmar med magont och spelade Candy Crusch. Suck!
I dag har jag ätit ett ägg, får se hur det går då. Jag älskar magsjuka! Noooooot!
Nu måste jag sätta fart med den här dagen.
Eller det måste jag ju inte, inte när jag är sjuk. Men lite ordning måste jag fixa i sovrummet, det var säkert en av anledningarna att jag inte kunde sova inatt, att det är så stökigt där inne.
Lite Feng Shui skulle inte skada.
Nu när jag tagit allt rosa och alla blommor till huset så skall det in lite moderna färger och former här hemma, det skall bli skönt. Var sak på sin plats tack.
R*E*N*S*A
Jag börjar väl så smått så får vi se hur mycket jag orkar.
Har mejlat en kille på Blocket som säljer sina köksmöbler. Vi tar in det stora ekbordet och sex stolar till vardagsrummet nu och köper ett litet bord till köket. Ett litet vitt bord med fyra stolar. Bara han inte har sålt det.

Mäh! Skrev inlägget för flera timmar sedan men glömde trycka på publicera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar