måndag 20 januari 2014

Med risk för att låta tjatig och...

...kanske tappa bloggläsare men jag måste bara få berätta att:
I DAG ÖVERTAR VI HUSET PÅ RIKTIGT OCH HELT OCH FULLT!
SÅ! Nu har jag sagt det.
Nu är det ute ur systemet...nästan ;)
I dag kl 14 skriver vi de sista papperen och får husnycklarna.
Vi packar bilen full med porslin som vi åker upp med på eftermiddagen, packar ur dem och tar hem tomkartongerna för att fylla dem på nytt till på lördag.
Det är mycket som skall upp till Hållen och det är såååå skönt att få rensa bort här hemma.
Jag arbetar 09.20-13.00 och tar komp på eftermiddagen.
Detta är bland det roligaste jag har gjort. Att köpa fritidshus var roligare än att köpa villan i Östersund. Att få det göttaste av två världar känns fantastiskt.
Stan och landet. Precis så som jag är uppvuxen.
NU skall jag sluta tjata.

Det märks att vi går mot ljusare tider, det är inte riktigt lika becksvart när man vaknar nu som för ett par veckor sedan.
Det är ljust nästan en timme längre nu på dagarna än när terminen började i början av januari.
Det känns ljuvligt.
Skönt att man märker att våren är på väg trots snö och minusgrader.
Den här våren kommer att bli helt fantastisk! det är jag helt säker på.
Jonny skall inte resa så mycket längre och vi skall bara vara med varandra och känna att vi gör det VI vill.
Just nu känns det som om livet går min väg eller som om jag har hittat den rätta vägen eller...ja, du fattar vad jag menar.
"Det går bra nu, kompis det går bra nu" som Petter skulle ha sagt.
Eller "Tjipp, tjopp hallonsnopp" som min vän Erik skulle ha sagt :)
Nöjd!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar