måndag 15 december 2014

En ny tid börjar.

I dag skriver vi lånet med banken.
Skönt att få allt klart.
I kväll flyttar Ludde hemifrån.
Det blir konstigt att inte ha någon hemma längre.
I 27 år har jag och Jonny varit ett par men vi har aldrig bott själva utan barn.
En månad efter vi fått vår första lägenhet i Tierp kom Knut till världen.
Det kommer kännas tomt och konstigt att bara vara vi två här hemma.
Jag kommer gråta när jag lämnar honom i kväll.
Det har jag gjort med de andra två också.
En ny era i våra liv börjar i dag.
Ett liv utan ungar här hemma.
Det kommer att kännas konstigt, sorgligt och samtidigt lite skönt att få rå om sig själv.
Inga mattider att passa, inga hemmafester när jag inte är hemma, ingen att sparka ur sängen varje morgon.
Varje sak har sin tid.

Vilken tur jag har ändå att alla killarna bor här i Uppsala. Jag får ju träffa dem varje vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar