lördag 6 december 2014

I dag bär det iväg till...

...Hållen med Goa kollegor.
Sex st tackade ja till min inbjudan och det känns jätteroligt.
Vi skall se på havet, promenera och laga mat tillsammans.
Jag förberedde allt i går. Jag handlade, lagade lunch och somnade tidigt.
I dag vill jag vara pigg och fräsch. Det skall bli superroligt att visa upp mitt fina hus till några av mina arbetskamrater. Mitt hus som jag har tjatat om i ett år snart, äntligen får de se det också. 
Enligt den första väderprognosen skall det bli sol och minus en grad i dag, men igår på tv:n såg jag att det kunde bli lite molnigt om vi har otur. Ja ja, det blir det väder det blir. 
Jag kom ihåg att sätta på värmen i huset i går. Phu!
Inte kul att komma upp och huttra sig igenom hela eftermiddagen och kvällen.
Två st får sova i husvagnen också så den värmen får jag kicka igång när vi kommer upp.
Det lilla utrymmet går ju lite fortare att värma upp än hela huset.
Är lite bekymrad över musfällorna. Tänk om det sitter möss i dem! Jag vet inte om jag pallar ta i dem och slänga ut mössen. Tycker så synd om den lilla döda musen samtidigt som jag tycker att det är superäckligt. 
Fia som är kattmamma kanske är van att ta i möss? Hon kan få uppgiften att göra sig av med dem om jag ber snällt och blinkar med båda ögonen.
Nu skal jag hoppa in i duschen och svepa i mig gröten.
Kl 09.15 skall jag hämta första tjejen.
Halv tio skall jag möta Gulla och de andra vid Årstahallen och sedan drar vi till Hållen.
Tjolahopp Tjolahej Tjolahoppsansaaa......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar