lördag 27 december 2014

Finfrämmande!

När jag var barn så sa man främmande om sina gäster.
Men de är väl inte främmande? Varför säger/sade man så?
I dag skall vi få främmande, sa man.
Främmande människor är ju sådana man inte känner. Gäster är förmodligen goda vänner så det hänger inte alls ihop?!
I dag kommer det inga främmande människor hit till Hållen, snarare vänner. Vänner till Knut och lite till oss också.
Det är Knuts gamla sambo Alexander och hans familj.
Thea har börjat krypa nu så jag undrar hur det går med granen jag 😀
Förhoppningsvis så välter den inte över henne.
Tänkte vi kunde ta den lilla rundan efter lunch och få lite frisk luft i lungorna, trots det kalla vädret.
Jag skall plocka bort lite saker som har samlats i hörnen under julhelgen, innan vårt "främmande" dyker upp. 
Men först skall jag bara sitta här och mysa i mitt kök.
Tänka på julen som varit och som gick allt för fort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar