fredag 19 december 2014

Väntat å längtat

I dag är sista dagen innan min tre veckor långa semester börjar.
Det känns otroligt lyxigt att få vara ledig så länge kring jul.
Lyxigt och välbehövligt.
Det har varit både en lång och en kort termin. Om jag tänker tillbaks så känns det inte SÅ längesedan det var sommar men samtidigt känns det som om det var evigheter sedan.
Min kropp är helt slut, jag har ont i både knä, hand, nacke och rygg.
Känner mig som hundra år i bara söndagar.
Nu längtar jag efter en lugn och skön jul innan nästa termin drar igång med buller å bång.
Flytt både hemma och på jobbet.
Suck!
Men inte tänka på det nu.
I dag är det sista dagen på väldigt länge som jag måste ställa klockan.
Jag slutar kl 15 i dag och ikväll har vi en liten julfest på jobbet.
Vi blev bara 11 st i år men det skall nog kunna bli lite partystämning ändå.
Två av de elva arbetar inte ens hos oss längre men det är roligt att de gamla rävarna vill komma när ingen annan vill.
Min man var på AW i går han så jag undrar när han tänker kliva upp?
Tröttmössa i dag kanske?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar