fredag 10 april 2015

Alla är fotografer

I går kväll satt jag och kollade på SVT Play på flera program med Johan Rehborg och Henrik Skyffert.
Jag blev sjukt sugen på att ge mig ut och fota igen.
Jag fick hundra uppslag i skallen på vad jag skulle vilja fota om jag gjorde fotokonst. Vem bestämmer vad som är konst och inte?
Allt som hänger på väggen är väl konst.
Alltså skulle jag tekniskt sett kunna fota min egna fotokonst och sätta upp på min vägg.
Frågan är om det skulle bli snyggt?
Snyggare än de massproducerade bilderna på IKEA i alla fall, tycker jag.
Jag vet inte ens var min systemkamera tagit vägen i flytten.
Jag har tom drömt om att fota i natt.
Jag fotade mitt liv.
Små snapshots ur mitt liv. DET skulle jag tycka vara roligt att fota. Arrangera foton ur mitt liv och sedan ta kort på det, precis som killarna gjorde i programserien.
Jag tog kort på både hemska och härliga saker ur mitt liv i min dröm i natt. Nu känner jag mig full av energi. Jag måste genast leta reda på min kamera.
Var kan den vara?
Jag är lite för oteknisk när det kommer till bländare och ISO och grejer, men jag kan känna ett bra foto.
Jag fick en fotokurs av Jonny för några år sedan men den killen var alldeles för avancerad och teknisk för mig. Han höll ingen nybörjarkurs inte.
Jag var helt lost efter en kvart.


Nä nu jädrar skall jag börja ta fina bilder igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar