onsdag 22 april 2015

Att det skall vara så svårt att leva i nuet.

Nu har snart halva veckan gått.
Halvvägs till helgen känns bra.
Hade semester i går och var ledig hela dagen. Vi visste ju inte riktigt hur lång tid det skulle ta med Jonnys operation i Stockholm så jag tordes inte ta ledigt bara halva dagen.
Men vi var ju tillbaks till Uppsala till lunch så jag hade en ledig eftermiddag här hemma.
Eller ledig och ledig. Jag packade upp de allra sista fem kartongerna och sorterade papper.
De kartonger som nu är kvar skall antingen slängas, bäras ner i källaren eller köras till Hållen på lördag.
Det känns bra att vara klar med gästrummet. Eller åtminstone nästan klar.
Det blir alltid kvar en massa rassel och pling i små lådor som man inte vad man skall göra med?
Jag har svårt med att slänga minnen jag. Ändå har jag varit sjukt duktig den här flytten. Shit vad mycket grejer jag har gjort mig av med.
Men man kan alltid bli bättre.

Nu längtar jag till nästa onsdag när min syster och Pelle kommer ner för att fira Valborg med oss.
Vi hoppas på fint väder och trevliga samtal.
Jag och Jonny har lite grejer planerade men det får bli en överraskning när de kommer.
Det skall bli roligt att få visa dem vårt nya hem.

Men det är en hel vecka tills dess.
Vi är bara halvvägs in den här veckan ännu. Sååå typiskt mig att leva i framtiden i stället för i dag.
Alltid längta till nästa grej och till nästa grej.
Apropå nästa grej så få vi gäster på fredag och det blir skoj. Vi skulle egentligen åka upp till Hållen då, men vi skjuter det till på lördag istället. Det skall bli skoj att träffa Fredrik också. Lite AW/fredagsmys med tapas och Wii U hade vi tänkt.
Men det är ju som sagt i övermorgon det.
I dag är idag, en vanlig onsdag i mitt ganska vanliga liv. Stänger på förskolan i dag så det är skönt med sovmorgon. Vaknade en timme innan klockan skulle ringa så nu sitter jag här med en kopp kaffe och är nyduschad och börjar inte arbeta förrän om två timmar.
Härlig känsla.!
Solen skiner där ute och min allra bästa årstid är här. Ljuset är tillbaks, fåglarna kvittrar, solen värmer och man vet att hela sommaren ligger framför en.
Våren är underbar.

Ha en bra dag nu och försök att leva i nuet. Det är min största utmaning varje dag för jag är alltid någon annanstans.
Lycka till och jag önskar dig...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar