onsdag 8 april 2015

Handla

I dag måste jag åka och handla. Endast nyttigheter. Efter den här påsken behövs det mer än någonsin.
Mättande mat skall vi köra i några dagar nu.
Om jag kommer i håg var mina viktväktarpapper är?
Jag har även lovat att ta med Ludde och Calle att handla. De får mer i påsarna för samma pengar med min hjälp än utan. Jag har några års längre erfarenhet av att handla mat förstås.
Det var min "lediga" eftermiddag det.
Nu skall jag bege mig till arbetet.
Sitter här och försöker gnugga sömnen ur ögonen. Inte lätt när klockan ringer mitt i natten.
Annars känns det väl bra. Redan onsdag.
Snart helg igen. Inget Hållet den här veckan. Vi har fullt upp med att fixa här hemma. I går fick vi bort den gamla soffan och fåtöljen samt allt embalage som låg över hela lägenheten.
Det känns som om vi grejar med något hela tiden men vi kommer aldrig fram till kärnan, som är att få i ordning i gästrummet.
Ja ja, vi kommer väl dit också så småningom.
Ha en bra dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar