måndag 13 april 2015

Så kan det gå...

Vi hann inte så mycket i gästrummet som vi hade önskat den här helgen.
Det blev träff med kompisar och med ungdomarna istället.
I går kom de hit på söndagsmiddag hela gänget och sedan bio.
Jag hängde inte med på bion, Fast and Furious 7 är inget för morsan.
Vi cyklade iväg på lite fest i fredagskväll och i lördags fick vi gäster och sedan mat ute på stan.
I går middagsgäster igen.
Så kan man inte hålla på när man skall jobba.
Nästa helg får det bli andra bullar.
Om "vi" hinner få dit alla lister i veckan så kan vi städa i rummet hela helgen sedan.
Sedan få vi inte vara så sociala när vi har bestämt oss för att jobba.
Varken jag eller Jonny är speciellt svårövertalade när det är något skoj på gång.
Men nästa helg får det inte ske, nästa helg måste gästrummet bli färdigt.
Men först en vecka i gruvan.

Den här veckan har jag några saker som jag måste ta tag i.
*Ringa och beställa tid på arbetsterapin.
*Köpa kakel till en väggsnutt i hallen.
*Försöka hitta en Hemnes dagbädd MED madrasser för under 4500 som är ordinariepriset på IKEA. Så fort det kommer ut en sådan soffa på blocket så är den såld inom en timme. Jag hinner aldrig med.
*Viktväktarna (dåligtsamvetedåligtsamvetedåligtsamvete)
*på torsdag skall vi åka på konsert till Globen En hundramanna symfoniorkester spelar Zeldamusik.


Men nu måste jag skyndamig till jobbet. Inga lata dagar. Hoppas att alla friska nu.
God morgon och trevlig måndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar