tisdag 28 april 2015

Vår och väder

Jag älskar ju våren och sommaren MEN jag blir så fruktansvärt upphängd på vädret.
Det har börjat redan nu.
Jag kollade nog in väderkartan 10 ggr i går kväll för att se om vi får soligt eller regn på Valborg.
ja, just valborg är ju lite viktigare än andra dagar eftersom man är ute hela tiden, MEN ÄNDÅ!
Jag försöker att intala mig själv att det bli det väder det blir. Jag kan inte göra någonting åt det och det kommer bli mysigt ändå, men likt förbenat så sitter jag här med SMHI:s app framför mig fyra ggr i timmen.
Har prognosen ändrats? Kommer vi får regn nu? Nä, kolla! det har kommit en liten sol framför molnet... osv osv.
Det är otroligt stressande.
Nu kommer syrran på onsdag kväll och det blir VÄDER hela helgen antar jag. Vilket väder, det får vi se.
Hoppas på sol kan man ju göra eftersom man vill visa Valborg i Uppsala från sin bästa sida. men blir det inte det så blir det inte det och det är INTE mitt fel.....eller?
I dag är det i iallafall strålande sol ute.
Man får väl passa på att njuta så länge det varar.
Leva i nuet, eller hur var det?
Trevlig tisdag på dig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar