torsdag 2 april 2015

Skärtorsdag

Skärtorsdag och sjuk.
Ont i halsen, feber och snuva.
I dag kommer vår nya soffa och i dag skall påskmaten handlas.
Vilken tur att Ludde ställer upp och hjälper till igen.
Hjälper sin sjuka morsa att ta emot den nya soffan när den levereras och sedan hjälper mig att åka och handla påskmaten.
Vi skall inte ha så mycket påskmat eftersom vi har bord på Gimo Herrgård på lördag, där vi skall käka påskbuffé.
Hoppas jag blir frisk till dess så att jag orkar åka i väg och att jag känner någon smak.

Det är alltså i dag vi drar till Blåkulla, alla vi gamla häxor.
Dags att trimma kvasten, pusta kaffepannan och ta en allergitablett mot kattfaan.
Om jag orkar.
Kanske får börja med en Alvedon i dag om jag skall orka något alls.
Jag har varit mycket borta från jobbet den sista tiden. Först mina jäkla händer och armar och nu en lite förkylning som grädden på moset.
Ja ja, det ordnar sig väl. Det blir väl påsk ändå kan jag tro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar