torsdag 23 april 2015

Apropå det jag skrev i går...

Jag tycker givetvis att man skall skilja sig om kärleken är slut och man man bara bråkar hela tiden.
Jag har inga åsikter om detta.
Om man har barn och skiljer sig så blir ju barnen lyckligare om man är lycklig var för sig istället för miserabla tillsammans.
Skiljer man sig när barnen är vuxna så är ju det också bäst.
Jag tycker bara att det är sorgligt när det blir så eftersom man har haft ganska slitiga år tillsammans och sedan orkar man inte mer.
Det är därför som jag menar att det är viktigt att försöka att inte tappa bort varandra bland blöjor, sportbagar, föräldramöten och snabbmakaroner.
Tack för alla fina kommentarer i går förresten. Jag blir lycklig av att skriva och jag mår bra av er feed back.
Min dröm är ju att kunna skriva hela tiden. Att få skriva krönikor i en tidning t ex. Det skulle vara helt underbart. men jag tror inte riktigt på mig själv när jag skriver. Borde gå kurser och lära mig hur.
Nu har jag i alla fall börjat prenumerera på en tidning som just heter SKRIVA.
Får se vad det är för något då?
När jag hittar ett ämne som berör så märker jag det på min blogg. I går gick min besöksstatistik upp i toppen. jag hittade ett ämne som ni gillade och en överskrift som gjorde er nyfikna.
Jag skriver utan att tänka och jag får fin feed back av er på en gång.
Det är SÅ jag vill skriva min blogg men det är svårt att hitta ämnen som berör och ämnen som jag inte skrivit om förr. Jag har ändå suttit här i åtta år och delat med mig av mitt liv.
Jag vet också att jag irriterar en del när jag skriver om mitt puttinuttiga liv, men så är det!
Man kan inte bli älskad av alla och jag väljer ju också att INTE skriva om de saker i mitt liv som inte är så lyckliga.
Jag vill inte lämna ut någon i min blogg som inte själv vill det. T ex min familj, jag skriver inte ofta om dem eftersom den här bloggen handlar om MIG.
Tack igen för alla fina kommentarer igår. Inte här men på FB.
I morgon är det fredag.
Jippi!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar