torsdag 16 april 2015

Konsert och frissan

I kväll åker vi till Globen på konsert.
Zeldamusik spelas av en hundramanna symfoniorkester.
Jag undrar vad "ungarna" har lurat in oss till?
Nä, jag bara skojar, Det blir säkert jättebra.

I morgon är det redan fredag och då skall vi inte åka till Hållen igen.
Stanna hemma och röja i gästrummet står på schemat.
Jonny har varit superduktig och lagt all list i veckan som gått.
Nu hoppas jag på att kunna börja röja i rummet på lördag.
Städa allt slipdamm som blivit och sedan börja ta ut och sortera resten av lådorna.
Jag har fortfarande inte hittat någon gästsäng som passar. Hemnes dagbädd försvinner från Blocket lika fort som de sätts ut. Det får bli en vanlig 120-madrass så länge.

Apropå lördag så fick jag klipptid hos frissan då.
Jippi!
Fina Angelica på STIL frisörer stoppar in mig i sin arbetsdag fast hon egentligen inte har tid.
Gulliga hon!
Nu skall det äntligen bli kort hår här. Jag är så urbota trött på mitt långa frissiga hår.
Skönt att bli fin till valborg.

Nu skall jag läsa nyheter, sippa på mitt kaffe och äta en god frukost.
Jag kör min mättande mat och det går bra.
Ser inget på vågen ännu, men jag har ju levt så fel ända sedan i påskas så det tar väl ett tag att vända om, antar jag.
GOD MORGON!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar