tisdag 7 april 2015

Trött

Så är vardagen i gång igen då.
Klockan ringde 05.30 och jag är jättetrött.
Satt uppe och såg på tv till 23.30 i går, det skulle jag inte ha gjort för nu är jag alldeles för trött.
Jag behöver mina 7-8 timmar för att fungera som människa.
Att jag aldrig lär mig.
I dag efter jobbet skall vi hyra släp och köra bort den gamla soffan och fåtöljen som stod här.
Vi har sedan två veckor på oss att få i ordning i gästrummet innan det är dags för Jonnys operation och efter den får han inte göra något alls med armen.
Men på 14 dagar bör vi väl hinna klart.

Vardag igen då.
Fyra dagar ledig gick ju i en rasande fart. Kan bero på att jag var sjuk halva tiden, hade inte samma ork som annars.
Svårt att ta vara på tiden och leva i nuet när man är sjuk, då vill man bara vara någon annanstans.
Nya soffan kom på plats i går i alla fall. Skönt!
Det blev snyggt. Nu kan vi flytta taklampan och sätta upp tavlor också. Börjar bli less att bo med emballage och halvfärdigt nu.
Jag fattar ite de som kan bo i byggkaos år ut och år in. Jag skulle bli tokig.

Efter en vecka med påsk så törs jag inte ställa mig på vågen.
I dag blir det gröt och broccoli.
På´t igen ba´
Fasen vad jag har svårt att äta bra när det är storhelger.
Jag är så dålig!
Men nu är det måndag(tisdag) så nu är det bara att köra igen. Inte ge upp.
Alltid tänka och alltid komma tillbaka.
Det är nog det svåraste jobb man kan göra, att kämpa med vikten. Det slutar aldrig.

Kram och god morgon.
Bara två t om. Skynda skynda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar