tisdag 13 oktober 2015

Grattis Ludwig!

I dag fyller min yngsta son 21 år.
Som alltid när någon av sönerna fyller år fylls man själv med häpnad och förundran.
Var tog åren vägen?
Själv ser jag ut som en tonårsmorsa
 men jag är faktiskt 28 år och skall precis
föda vårt tredje barn.
Ludwig skulle komma den 12 oktober och eftersom hans bröder kommit några dagar tidiare än beräknat var jag förtvivlad när jag inte hade fått något barn den 12.
Jag ringde till min syster och grät på morgonen den 13 oktober 1994.
Hon tyckte nog att jag var fjaskig, hon som själv hade gått tre veckor över tiden med sin äldsta son.
TRE VECKOR!?
Får man ens gå så länge över tiden i dag, undrar jag?
Efter lunch den 13/10 kände jag något som man kunde likna med värkar och några timmar senare kom syrran för att hämta bröderna.
Två timmar med lustgas och plopp! var han här.
Jag gick ca två timmar hemma med värkar innan vi åkte in på BB. Där gick det ytterligare två timmar och sedan var han här vår älskade och efterlängtade trollunge.
Så mycket hår.
En riktig liten bortbyting.<3

Han hade lite låg temp så barnmorskan
tog på honom en hipp-hoppmössa
som någon hade stickat.
I dag är han en vuxen man den där lilla trollungen.
I dag fyller han 21 år och i dag skall han gå på jobbintervju.
I dag kommer bröderna hem på födelsedagsmiddag som Ludde själv skall laga.
Det står torskrygg med citronpotatismos och vitvinssås på menyn i dag.
Inte helt dumt med en son som är kock inte.
Själv skall jag försöka få till en toast skagen till förrätt och i vanlig ordning gissar jag att jag får åka till "Brantan" och köpa en Blåbärsprinsesstårta.
Det går inte att fylla år här hemma utan en sådan tårta till kaffet.
Jonny är i Luleå så han får vara med på facetime under dagen.
På fredag blir det fest här hemma när jag och Jonny dragit till Hållen.

Grattis älskade son på din födelsedag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar