onsdag 10 augusti 2022

Femtiosex

Ja, tänk va i dag fyller jag 56 bast.
Äh! Det är väl inget att fira tänker man då. Så tänkte i allafall jag förr.
Fira att man blir äldre och äldre, rynkigare och rynkigare. Varför skall man fira det? Att man blir gammal, får ont överallt, får påsar under ögonen och gäddhäng, det är väl för tusan inget att fira!
Eller?
Jo du!
Det tycker jag att vi skall fira. 
Fråga min Ludwig bara. Hade han velat dö gammal och rynkig eller ung och vacker?
Svaret är enkelt.
Så fira era födelsedagar och rynkor. Fira att ni fått hänga med ett år till.
Det skall i alla fall jag göra idag.
Grattis till mig och mina femtiosex år.
Jag är äldre nu än vad både min mor (49 år), min bror (47 år) och min son (24år) blev. Får jag leva i ett år till så har jag även blivit äldre än vad min far blev, så ojja er inte över att bli gammal. Njut istället och känn att ni fått leva.
Kram till dig och till mig på min födelsedag.


4 kommentarer:

  1. Helt rätt finaste syster....så tänker jag oxå...! Fira det som firas kan för när vet man när man kan fira något nästa gång..! Stort Grattis till dej...hoppas vi kan ses snart! <3

    SvaraRadera
  2. Grattis till dig finaste Maggan och till livet❤️Jag håller med dig, så fint tänk🌸🎉💕love u kramar

    SvaraRadera
  3. Var inte meningen att jag skulle vara anonym, men då fick jag en anledning att skick fler grattis kramar💕❤️❤️

    SvaraRadera
  4. Tänkvärda rader Grattis M 💖🎂

    SvaraRadera