lördag 27 augusti 2022

Längtar efter hösten

Nu är jag less på 25° och kvavt väder.
Jag har badat klart för i år.
Jag veeeet…. Det är många som inte håller med mig, men jag längtar faktiskt efter att få ta på mig lite varma kläder, sova gott om nätterna, inte svettas så fort jag går ut.
Jag har alltid älskat hösten. 
När jag var ung fick man alltid Elloskatalogen den här tiden på året och jag satt alltid och bläddrade efter snygga tjocktröjor, stövlar, regnrockar, jackor, mössor, vantar och varma skor.
Jag gillar absolut sommaren men nu har jag badat och solat klart för i år, känner jag.
Blev faktiskt lite besviken i morse när jag klev ut på bron i Hållen och kände hur värmen kom emot mig.
Hade väntat mig en kall, regnig och krispig morgon men istället var det över 20° och kvavt trots att det precis hade ösregnat.
Åkte tillbaks till Uppsala och här är det ännu varmare,
25° ute och 26° inne.
Blä!

Detta är en gammal höstbild från Hållen. Vi har fortfarande sommar och grönt där ute 😊





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar