måndag 8 augusti 2022

I dag är första dagen…

… som det märks på riktigt att jag slutat jobba.
Efter midsommar kändes det bara som en vanlig semester, eftersom jag visste att jag skulle tillbaks v 31 för att arbeta heltid en vecka.
I dag är första måndagen på mitt nya liv.
Vi hänger kvar i Hållen eftersom vi väntar på en snubbe som skall komma och byta vår elmätare.
Jonny jobbar på övervåningen och jag sitter på altanen och frotterar mig i solen.
Solen skiner från en molnfri himmel, men tyvärr måste vi åka idag för Jonny skall arbeta i Tullinge tisdag och onsdag, och vi tog bara en bil ut i lördags så jag måste snällt följa med honom hem till stan.
Det gör inte så mycket för jag har lite grejer att fixa med när vi kommer hem.
Jag måste åka ut till husbilen och städa lite om vi skall åka  ut med den på fredag. 
Killarna skall låna huset så vi drar till någon camping med Charlie istället. Det skall tydligen bli superväder till helgen så då vill vi inte sitta i en lägenhet i stan och svettas. Vi kanske åker ut till ” vår” gamla camping i Siggefora och kollar läget? Har även sett en mysig ställplats vi Axmar brygga med fin restaurang alldeles vid havet. Vi får se var vi styr kosan på fredag?
Just nu skall jag bara sitta här i solen och känna att jag är ledig.


Axmarbrygga och havskrog.






2 kommentarer:

  1. Jag önskar dej all lycka och glädje att få vara ledig. Kramar från Eivor

    SvaraRadera
  2. Vi sov och åt på axmarbrygga lördagnatt. God mat. Trevligt bruk att besöka. Nu är vi på hedesunda camping med barnbarnen.

    SvaraRadera