måndag 22 augusti 2022

Göra färdigt

 Nu har jag förbjudit min man att starta några nya byggprojekt på ett tag.  Nu skall allt bli klart innan vi startar något nytt. I dag kommer killarna från Fönsterhuset i Uppsala och börjar byta våra fönster. När det är klart så är vi allt annat än klara. Vi skall laga såret runt den nya dörren till altanen, sätta foder på insidan och måla fodret på utsidan. Vi måste måla staketet på den nya altanen och bygga färdigt staketet runt bastu och badtunna. När det är klart så skall det staketet också målas. Sedan skall bastun oljas in och vi skall köpa och installera en utedusch utanför bastun.

Inomhus måste vi laga ett sår i väggen uppe i hallen, som blev när vi renoverade badrummet och flyttade dörren. sedan skall hallen tapetseras. Vi skall möblera om i matrummet och köpa nytt matbord och stolar så att det inte ser så plottrigt ut där inne. 

När allt är klart inne så skall vi bygga ett utekök på nedre delen på altanen och sedan bygga en ny grillplats bredvid uthuset. 

När det är klart är det dags att ta tag i uthuset. Där skall det slängas skit och sedan måste Jonnys verkstad städas och göras i ordning. Där har han inte varit och gjort knivar sedan Ludwig lämnade oss. Det är lite jobbigt att komma in där och se Ludwigs halvfärdiga knivar som ligger och väntar på honom. Men nu har det stått stilla länge nog.

När verkstan är klar så skall loppisen få sig en omgång. Hoppas kunna ha den öppen nästa sommar. 

Så har vi då till sist trädgården som gud glömde. Innan några fler byggprojekt startas så skall vår trädgård få sig en omgång. Det skall ansas buskar och klippas fruktträd. Vår syrénhäck skall få sig en omgång och jag skall sätta upp ett växthus. 

Som du ser så har vi en hel del att göra bara för få allt klart. Jag tänker alltid på vad arga snickaren skulle säga om han såg att vi startar nytt utan att göra klart det gamla först. 

Men ingen stress utan en sak i taget så skall det nog bli klart sinom tid. Vi har inte bråttom. Det skall vara roligt att renovera annars får det vara. 

Nu skall jag dra på jobbet så...

TJINGELING!!

P.S Här kommer några gamla kort på mig när jag slipar kakel och dammar ner Jonnys verkstad så att han inte kunnat vara där sedan dess...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar