söndag 28 augusti 2022

"Frugan" på TikTok

 Jag följer en tjej på TikTok som kallar sig för Frugan. Hon finns på Instagram också som Frugan.jonsson

Hon lagar god mat och äter den. Det är vanlig vardagsmat, inte speciellt fancy eller nyttig. Det är grädde och smör i det mesta hon lagar. Det ser gott ut. I går gjorde hon frukost. Vanliga limpmackor, som man åt som barn. en en hade korv, ost och smörgåsgurka, den andra med messmör. Båda mackorna hade ett rejält lager med smör på och till detta drack hon O`Boy. Det såg supersmarrigt ut.

Jag har följt henne ett tag nu och tycker att hon är ganska rolig. En härlig tjej. Smal och snygg. I går slog det mig plötsligt att jag skulle ALDRIG kunna göra som hon. Sitta på TikTok och äta onyttig mat. Trollen skulle komma som på beställning. Jag ser kommentarerna....

"Vet du hur mycket kalorier det är i det där?", "Du som är så tjock skall väl inte äta så onyttig mat", "Usch vad äcklig du är", " Du borde verkligen lära dig att äta nyttig mat" OSV, OSV...

Nu vet ju inte jag om hon har troll omkring sig, men det är inga kommentarer som jag ser på hennes TikTok i allafall. Jag som tjock måste hela tiden vara på vakt och tänka på vad jag lägger på sociala medier. Med jag så menar jag kanske inte precis jag, jag. Jag har fina följare på min blogg, bara vänner och bekanta så jag har aldrig fått några elaka kommentarer om mitt utseende eller min kropp. Men om jag skulle vara känd, som hon på t ex TikTok så skulle jag nog få mina fiskar varma. Jag tänker t ex på Stina Wolter som inte ens kan dansa utan att få massor med hatkommentarer till sig. Det är sååå jävla hemskt!!

Klicka gärna på länken här nere så ser du vad jag menar.

Frugan




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar