fredag 24 februari 2012

All by myself.

Nu skall jag göra något som jag ALDRIG har gjort förr.
Jag skall gå ut på restaurang alldeles ensam.
Äta mat och t a ett glas vin i min ensamhet. Jag tycker att det känns jätteläskigt, varför vet jag inte.
Jag blev erbjuden att följa med min fina granne på fiskspa i kväll men jag tackade nej för jag känner att jag måste lära mig det här. Jag måste lära mig att vara med mig själv. Men jag behöver ju inte sitta ensam i en lägenhet bara för det. Jag kan ju gå ut och vara ensam bland människor och det är det som jag skall göra nu.
Men det känns läskigt och patetiskt på något vis.
Varför känner jag så måntro?
Tänk att jag är 45 år och jag har aldrig varit ensam i hela mitt liv.
Jag har alltid haft människor omkring mig, alltid haft mycket vänner, alltid haft en pojkvän/man och de sista 23 åren alltid ungar runt knäna.
Jag vet inte vem jag är? vad jag vill?
Det är många som har det så här jämt och ständigt.
 Nu skall jag gå ut och vara ensam med mig själv.
Önska mig lycka till nu!

6 kommentarer:

  1. Ha så mysigt ikväll älskling :) Puss på de

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att vara själv skulle bli tokig om jag aldrig fick vara det. Fast jag vet inte om jag skulle gå och äta själv men bio e mysigt ensam. Lycka till Cookie!

    SvaraRadera
  3. Heja Maggan jag ska börja gå på bio själv det tycker jag verkar mysigt :)Anette

    SvaraRadera
  4. Jag visste väl att du kunde å vågade! Grattis till dej! Puss!! <3

    SvaraRadera
  5. Det var värst vad ni tyckte att jag skulle lära mig vara själv i kväll då :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas du hade trevligt! Kram

    SvaraRadera