lördag 4 februari 2012

Lördagsmorgon

Vaknade 07.30 men vände mig på andra sidan och somnade om en timme till. Så skönt att kunna välja detta alternativ, det är då man känner att det är helg. Jag mår lite si-så-där i dag. Lite förkyld, lite huvudvärk men det reder sig nog bara man kommer upp och igång. I dag går calles flyttlass på riktigt. I går körde vi bara kartonger och smågrejer, i dag kör vi dit alla möbler så att han får sova sin första natt där i natt. Lägenheten är jättefin. En helt nyrenoverad trea i Kvarngärdet. Två stora sovrum och vardagsrum/kök i en öppen planlösning. Allt är nytt och fräscht. Man blir lite avundsjuk :)
Jag vill också vara 21 år och flytta till min första lägenhet. Fast när jag var 21 år så bodde jag i min fjärde lägenhet, träffade Jonny och blev gravid. Det känns som att jag hade mer vuxenpoäng i samma ålder än mina barn. Inte för att detta är något att sträva efter men det är ändå bra att tänka så när det gör ont i hjärteroten att de flyttar.
Det är kallt i dag, minus 18 grader. Det är väl typiskt när man skall springa in och ut och köra möbler. Jag tror att jag skall ta mig till en affär i dag och handla lite basvaror till killarna. Det skall bli min inflyttningspresent har jag lovat. Kryddor, mjöl, socker, ris, pasta mm, sån´t som kostar en hel del när man skall köpa allt nytt från start. Jag trodde kanske att de skulle tycka att det var en tråkig present men de är helnöjda. Jag får väl passa mig så att jag  inte freakar ut totalt.

Tre polare Calle, "Amme" och Hugo. Det är Calle och Amme som skall bli sambo i dag.

2 kommentarer:

  1. Calle blir ju kvar i Uppsala...på typ gångavstånd - så det blir nog bra det där. Här är det -19 och strålande sol. Pratade med syrran (som har sina barn i Spanien apropå) Det är +5 på Ibiza, +12 i deras hus...och det snöar.:) Önskar dig en skön lördag - ta det lugnt med lyftandet! Kram! Hälsa familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag överlåter lyftandet till karlarna i familjen. Jag håller mig till shoppandet i dag för det är jag bäst på :)

      Radera