onsdag 22 februari 2012

Sovmorgon

I dag tänker jag faktiskt ha min sovmorgon också. I vanliga fall så brukar jag åka in tidigare till jobbet för att göra min förtroendetid på onsdagar men i dag tänker jag strunta i det. I dag låg jag länge, till 07.17 och nu sitter jag vid datorn och dricker kaffe.
 Jag börjar om 1½ timme :)
Det kallar jag skön sovmorgon. Ungdomarna fick hicka i går när jag berättade för dem att jag ställer klockan på 07.00 när jag har sovmorgon :)
Inte riktigt deras uppfattning om detta fenomen kanske :)
Så är det att vara vuxen svarade jag då.
I dag är det onsdag igen, mitt i veckan, over the hump, lillördag, ja dagarna går faktiskt jättefort.
Här i Uppsala ser det ut som att det regnar idag (bra, bra, bra bort med snön!)
När snön är borta så skall jag köpa mig en cykel och börja cykla till arbetet igen. Det tar ungefär 20 minuter för mig att cykla till jobbet om jag cyklar som en kärring, ett alldeles lagomt cykelavstånd tycker jag.

Å här sitter jag i lugnan ro och dricker kaffe för jag har SOVMORGON.

Jag undrar om jag skall titta in på Skopunkten efter jobbet i dag och se om jag hittar några nya skor för mina gamla börjar bli lite väl slitna. Jag har ju mina kängor men jag tänkte mig något nättare och lite snyggare på fötterna kanske.
Vilket par tycker du?




Eller så tar jag alla tre för 750 kr?

1 kommentar: