torsdag 16 februari 2012

Mysig eftermiddag

jag slutade kl 13 men satt kvar på jobbet och snackade skit i 40 minuter. Åkte till Luddes skola och hämtade honom och sedan åkte vi två in till stan och fikade på Fågelsången.
Jag tog årets första semla och Ludde käkade en Kärleksmums.
Vi satt där och fikade och snackade. Vi pratade om sommaren och om hur han skall möblera sitt nya rum.
Vi pratade om livet, kärleken och skolan.
Det var mysigt, det är ju inte så ofta som det bara är han och jag nu för tiden.
När Ludwig var yngre så brukade vi fika när jag slutade tidigt. Vi brukade cykla till ICA och köpa med oss något gott och sätta oss ute i gräset.
Detta är en sån där mysig eftermiddag som jag kommer att komma ihåg, en sån där eftermiddag som är lite mer guld än den vanliga vardagen.
Man behöver dagar/stunder som sätter lite guldkant på tillvaron. Jag hoppas att Ludde också uppskattade det lika mycket som jag.
Mammas fina kille <3

1 kommentar: