tisdag 28 februari 2012

Hos käftis

var hos tandläkaren i em.
För er som hänger med här i bloggen så vet ni att jag har problem med en tandj***l.
Jag bet sönder en tand i överkäken för ca 1 år sedan och jag köpte då en krona som de satte dit istället. problemet är bara det att det finns så lite kvar av orginaltanden att sätta fast kronan på så att den lossnar hela tiden.
Nu lossnade den förra veckan igen men i dag satt hon dit den för tredje gången på ett år.
Eftersom jag har garanti på tanden så kastar det ingenting att sätta fast den så vi får hålla på att jävlas så till jag börjar få onte eller till jag har lust att lägga typ 20 000 kr på en brygga :P
(Här är det helt ok att trycka på ogilla-knappen)
Ja ja men dit jag vill komma är alltså att nu har jag min tand på plats igen plus att hon tog bort lite tandsten som jag hade panik över eftersom jag aldrig haft tandsten förut.
Det såg ut som äckliga, svarta beläggningar mellan framtänderna men nu är jag snygg i käften igen.
Tack för det tandläkaren :)
Jag sa att jag tycker att jag har så gula tänder men då tittade hon bara på mig och sa att jag har vita tänder FÖR MIN ÅLDER!
Jaha, tack för det då tandläkaren :) Hon sa dessutom att det inte finns någon forskning på hur tänderna blir av all tandblekning som är så modern nu. Det enda man vet är att man sliter någe hemskt på emaljen när man bleker tänderna så det skulle jag absolut INTE göra.
Gult är inte fult, tydligen :)

1 kommentar:

  1. Jag har oxå funderat på att bleka mina tänder....får tänka om då!

    SvaraRadera