onsdag 1 februari 2012

Nya tag

Jag vet inte vad som har hänt med mig de senaste veckorna men mitt liv snurrar fortare än vad jag själv hinner med. Jag som var så duktig att äta "rätt" i nästan ett helt år, inget godis och sötsaker. Nu efter jul så har jag tappat all koncentration på mig själv.....igen :P
Jag har snart gått upp allt det som jag gick ner förra våren, hur trist är inte det på en skala då?
Jag förstår inte hur "alla" har tid och ork att träna, jag förstår inte hur jag bara kan släppa kontrollen på mig själv och slänga mig ut bland alla onyttigheter?
Jag vet att jag äter bra mat men nu är det på tok för lite grönsaker och på tok för mycket kolhydrater igen.
De senaste omgångarna av magsjuka här hemma har inte varit helt lätta att tackla heller. Senast igår fick jag gå hem från jobbet för att min mage spökade. I dag vet jag inte hur jag mår för jag har fortfarande inte ätit något.
Jag måste försöka ta tag i mitt liv igen, varför känner jag hela tiden att mitt liv inte tillhör mig? Varför känner jag hela tiden att jag måste ta hänsyn till alla runt omkring mig när det gäller MIN kost och MIN tid? Ingen i min närhet lägger sådana krav på mig förutom jag själv.
Är jag så jäkla lat helt enkelt, att jag skyller på att det inte finns tid? Tid att träna och tid att handla och äta rätt?
Nu förstår du varför det känns som att jag måste ta nya tag. Hitta mig själv och tala mig själv tillrätta. Jag har inget tid att förlora.

" I dag är den första dagen på resten av mitt liv"

Ja, så känns det för mig i dag, hur mår du själv då?

P.S Om du kollar i min vänstra marginal nu så har jag en länk där till min twittersida.

2 kommentarer:

  1. Så där känner jag också, har en liten misstanke att jag känner att mitt liv inte tillhör mig för att jag har en trotsig 5 åring och en 6 månaders bebis hehe. Men annars är det väl bra här på södra gröngatan =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Frida, så är livet som småbarnsförälder men vad skall jag skylla på då?

      Radera