torsdag 2 februari 2012

Ont magen och förkyld

Vaknade halv fem i morse av att jag hade världens magknip, å jag som sagt att jag skall jobba i dag. Det känns bättre nu men ändå! visst är det typiskt? I går kväll mådde jag hur bra som helst och hade nästan dåligt samvete över att jag varit hemma från jobbet. Jag fungerar ju så att när mitt onda är borta så glömmer jag bort på en gång hur ont det nyss gjorde.
Dessutom så vaknade jag och är supersnuvig och blödde näsblod! Alltså hallå! När skall jag börja må bra igen då? Som tur är så jobbar jag bara till kl 13.00 både i dag och i morgon. Jag hoppas verkligen att jag inte måste gå hem igen för det pallar jag inte!
Ni stackars kollegor som läser detta, ni får sucka för jag veeet att jag är skitjobbig, -herregud kan hon inte känna hur hon mår? så skulle jag också tänka.

I dag skall det tydligen komma en snökanon från Ryssland. Det skall bli intressant att se hur många som åker av vägen och hur snöröjningen fungerar i år då? Här nere så blir alla lika förvånade varje år som snön kommer och inte kan man ploga heller. Alla kör kors och tvärs med sina plogbilar och gör vallar som man knappt kan ta sig över.
Jag hoppas att Jonny kommer hem från Småland som han ska ikväll och inte blir insnöad i Bredaryd. Smålandskusten skall tydligen drabbas värst av alla, sa de på väderleksrapporten i går.

Nä men annars så är det väl ok. Helgen är i sikte och vi har ingenting planerat, skööönt!
Det är tydligen något sjysst rockabillyband som spela på Katalin på lördag så vi får se om vi går dit. Min mage får väl bestämma, antar jag.
I morgon flyttar min Callekillle hemifrån. Det känns både skönt och skitjobbigt. Min lilla Calle :(
Men det känns faktiskt bra också, det blir skönt för både honom och mig, vi har ju liksom gått varandra lite på nerverna de sista månaderna. Nu kan vi umgås på en mer vuxen nivå.
Men lillebror var lite deppig igår, han kommer nog att sakna sin snälla storebror som alltid finns där för honom. men han kommer ju bara att flytta till Kvarngärdet och det är ju bara några kvarter bort :) så jag behöver ju inte bli allt för dramatisk.

Nä, nu måste jag sätta fart, ta på mig ett ansikte och dricka kaffe.
Jalla Jalla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar