lördag 25 augusti 2012

Känner att jag måste skriva lite....

I dag tänker jag på nyheterna som står i Aftonbladet och det gör mig förbannad.
Jag kan inte ens läsa hela artikeln utan bara själva överskriften.
Breivik fick 21 år i fängelse och han ber domaren om ursäkt att han inte hann döda fler
Alltså, jag är humanist. Jag tycker att alla människor har rätt till sin åsikt, tro....whatever. Jag tänker att även skitstövlar är någons son eller någons far.
Men i det här fallet så kan de gärna få låsa och kasta bort nyckeln. Hur kan man bli så satans vriden?
De orden som jag läste i morse har förstört hela min lördag.
Sedan läste jag att man gått man ur huset för att tåga genom Forserum för att ge stöd åt de trakasserade Somalierna och då får man tillbaks tron på mänskligheten igen.
I veckan läste jag att Signe, Signhild och Farham har namsdag tillsammans den 23 augusti!!
Sån´t tycker jag bara är knäppt. Inte skulle Margaretha finnas med i almanackan i något annat land om jag flyttade. Knäppt!
Sedan skiter jag högaktningsfullt i att Petra Mede är gravid. Jag fattar inte ens att en kvällstidning med lite självaktning skriver något sådant. Hör inte detta till skvallerpressens bord?
Sedan får man lära sig hur man går ner fyra kilo på fyra veckor. Det läser jag över huvud taget inte.
Nyheter över lag gör mig deprimerad.
Jag skall starta en tidning som bara skriver om glada och roliga nyheter.
"Muntra nyheter", ska den heta.Passande namn va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar