söndag 19 augusti 2012

Kebab

I dag var vi lata (igen).
Ingen orkade laga middag så vi beställde kebab för hemkörning.
Det blev världens struligaste beställning.
Jonny ringde till Foodcourt som ligger här i G:a Uppsala.
Så är lät det ungefär:
Jonny: Hej! Jag skulle vilja beställa mat för hemkörning. Går det bra?
FC: Ja!
J: Bra, vi har inga kontanter hemma. Kan jag betala med kort när ni levererar maten?
FC: Ja!
J: Bra! Då skulle jag vilja ha en kebabtallrik med ris istället för pommes.
FC: Men det står inte på menyn.
J: Jag vet, men kan ni ordna det ändå?
FC: Ja!
J: Så vill jag ha en kebabsallad.
FC: Men det står inte heller på menyn.
J: Jag vet men om du tar bort pommes och lägger dit grönsallad istället?
FC: Ja, men då tar jag ändå betalt för en kebabtallrik.
J: Ok.... *suck* Sedan vill jag ha en kebabrulle med extra sås... nej förresten ta två extra sås. Nej inte stark sås, bara mild....ja, den vita såsen.
FC: Ok. Var bor du?
J: På FänrikStåls gatan 88.
FC: På Henriks gata?
J: Nä, Fänrik Ståls gata.
FC: Ok, Stålsgata...
J: NEJ! F ä n r i k S t å l s G a t a
FC: ok och telefonnummret?
J: 0708958958 ( 5 ggr)

Världens lataste familj. Det är typ 1 km till Food Court. Vi hade kunnat gå dit och det hade tagit typ sju minuter. Istället tar vi hemkörning från ena kvarteter till nästa :)
Maten kom i allafall till slut. 30 minuter tidigare än vad de sa och den var jättegod. Har du aldrig smakat kebab med ris så gör det!


1 kommentar: