onsdag 22 augusti 2012

Någon som har lust att läsa om hur fet jag är??

Efter otaliga bantningskurer genom åren så väger jag nu mer än någonsin.
Jag var med i Viktväktarna 1996 och sedan dess har jag gått upp 40kg!!!
FYRTIO KILO!!!!
Ja, du läste rätt.
Jag gick ner med LCHF förra våren och sedan förra hösten har jag nu gått upp detta plus lite till, precis så som det brukar vara.
Tolv kilo på ett år har jag lyckats gå upp.
Hejja Maggan!
Nu försöker jag bara att äta mindre fett, mindre portioner, mindre sött, mindre alkohol....ja, mindre allt helt enkelt.
Jag vet inte vad det är för fel på mig men smal skall jag tydligen INTE vara i alla fall.
Någon har bestämt att det där Maggan Munther hon skall se ut som en Heffaklump, en Feitmaluskbuk, ett bauta-kolosalt-super-fläskberg.
Det spelar ingen roll hur mycket hon försöker gå ner i vikt, som straff skall hon gå upp allt och lite till i hela sitt liv.
Ja, jag vet att jag har köpt en motionscykel......hurså?
Ja, jag SKA börja cykla.....sen.....jasså nu!?
Ja, jag går väl och sätter mig en stund då.....*suck*
Calle har utmanat mig i att gå ner i vikt till nästa sommar.
Jag har godtagit utmaningen men jag VÄGRAR säga att jag bantar.
Säger jag ordet, eller ens tänker det så kommer någon högre makt att sätta käppar i hjulet för mig och jag kommer att vara ÄNNU fetare om två år.
FET...
...FETARE...
...FETAST!
Jag vann!!!

4 kommentarer:

  1. Puss älskling :) Du vet att jag finns för dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du lyckas gå ner Maggan. Jag några tips om du vill ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack men jag tror att jag kan doktorera i viktminskning. kan bara inte aplicera den kunskapen på mig själv.

      Radera