måndag 10 december 2012

Oh what a night

Det började med att vårt flyg från Dublin till Köpenhamn var lite försenat.
Vi landade i Köpenhamn när det var dags att boarda.
Vi fick springa från ena sidan av Köpenhamns flygplats till den andra.
Det tog 20 minuter. Som tur var så har Jonny företräde i alla köer.
När vi äntligen kom till vår gate så var det ingen brådska för flyget till Arlanda var försenat.
Det var snöstorm i Danmark som gjorde så att alla flyg hade varit inställda hela dagen.
Det stor människor där som skulle ha åkt hem för längesedan.
En timme efter ordinarie avgång så fick vi äntligen gå ombord på planet men det kunde inte starta på långa vägar ännu. Vi var tvungna att tanka och vänta på att andra plan skulle starta före oss och till sist spola av vingarna med glykol.
Kl 00.45 startade vi, då två timmar efter ordinarie avgångstid.
Väl framme på Arlanda så kom inte våra väskor. Alla väntade och väntade och väntade......ingen sa något. Ingen information från flygplatsen what so ever.
Till Slut kunde Jonny ta sitt Fast track kort och gå före i kön igen. Vi fick reda på att vårt bagage var på vift och att det bara var att åka hem. Kl 02.30 lämnade vi Arlanda och åkte hem.
Nu har jag sovit i sex timmar och snart skall jag vara pigg och fräsch på jobbet. Ingen tandborste har jag heller.....*suck*.
Jag tog beslut i går att ta semestertimmar nu på förmiddagen. Jag kan inte somna straxt före kl 04.00 för att stiga upp och gå på jobbet två timmar senare.
Nu ska jag nog klara av en eftermiddag på jobbet utan att se helt död ut.
jag fick otroligt lock för öronen när vilandade i går. Hörde ingenting när jag somnade men det har släpp nu, som tur är.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar