onsdag 12 december 2012

Luciavaka

Man har inte det nu för tiden.
När jag var ung så var man ute och festade den här natten. Man sov ingenting.
När jag gick på gymnasiet så skulle man gå luciatåg hos sin klassföreståndare. Roligt att vakna mitt i natten av ett gäng fulla tonåringar som stod på trappan och sjöng luciasången :) men lite skoj också.
Den här natten för 30 år sedan åkte jag buss med fritidsgården för att hejja på Östersundsbandet Café Midnatt i Luciarock. Café Midnatt kommer ingen ihåg men vinnarna kommer vi alla ihåg. Det var nämligen då som Europe vann och blev kända.
Å jag var där :)
Trettio år sen va! Bullshit!
Här sitter jag 30 år senare, just hemkommet från ett APT och snart på väg till sängen.
Ingen rock´n roll nu för tiden inte. Åtminstone inte på veckorna.
I morgon skall jag upp och lussa med 110 småttingar, utomhus, kl 07.15.
Ingen plats för luciavaka då inte :)
Lucia.
Redan.
Snart är glada julen slut, slut, slut...
Snart är det vår, sommar å jul igen.
Runt å runt.
Fy faan vad man är gammal.
God natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar