onsdag 19 december 2012

Det närmar sig...

I går bakade jag två sorters kakor till. I dag skall jag köpa saffran så att jag kan göra en saffranskaka i kväll. Matlistan är nästan klar nu är det "bara" städning kvar. På fredag blir det tokröj här hemma.
Då skall jag svänga runt med dammsugaren så det står härliga till. Undrar hur många veckor sedan någon dammsög uppe på vitrinskåpen? Det känns som om någon skulle kunna bo där uppe nu...tomten kanske?
Två arbetsdagar sedan är jag L*E*D*I*G.
Jag måste köpa nya Hyacinter också de gamla ser lite ledsna ut. Å var kan man få tag på enris måntro?
Undrar var svärmors små virkade hjärtan har tagit vägen?
Undrar om någon har lust att baka pepparkakor med mig ikväll? Det tar så evinnerligt lång tid om man skall göra det själv. Jag vill mest ha några till julaftonsmorgonen bara.
De flesta klapparna är klara, det är bara mellansonen som har lite kvar, honom har det alltid varit svårast att köpa till.
Vi kommer nog på något som passar, det brukar lösa sig.
Nu skall jag försöka koncentrera mig på jobbet de två sista dagarna innan ledigheten. Det är svårt, för mitt huvud har redan julledigt :)
Jingle bells, jingle bells...
Jaaaag såg mamma kyssa tomten jag...
Nu så är det jul igen, jultomten myser...
Ser du stjärnan i det blåååå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar