söndag 23 december 2012

Dan före dopparedan

Nästan klar med allt. Jag skall bara dammtorka i vardagsrummet innan jag pyntar, ta hand om lite tvätt och laga mat,
Vi brukar alltid gå på stan dan före julafton bara för att kolla på alla stressade människor. Vi brukar köpa en julklapp, käka lunch och ta en öl.
I dag ska vi köra samma procedur. Vi skall gå till en godisaffär och köpa några fina praliner.
Det blir kvalitet istället för kvantitet i år.
Egentligen skulle jag kunna skippa stan i år. Vi har ju julöl här hemma och choklad kan vi åka och köpa. Vi får se vad gubben tycker om den idén?
Det känns lite stressigt att åka in till stan idag och det sista jag vill är att stressa.
Det skall vara roligt med jul, inte stressigt.
Det känns mysigare att polimasa här hemma istället för att åka in till kommersen och drabbas av den stressen. Lyssna på julmusik, julpynta, svänga ihop lite klubb, göra julskinka. Jag tror inte att Jonny blir svårövertalad. Han älskar inte att trängas med människor direkt.
Han avskyr det om jag ska vara ärlig. Jag tror han gör det för min skull faktiskt och det behöver han inte i år.
Vi kan mysa här hemma i stället, ja det gör vi.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar