söndag 16 december 2012

Tredje advent

Jag sitter här och eldar det andra ljuset i adventsljusstaken.
Eftersom vi var i Dublin förra söndagen så blev det inget ljus eldat i staken.
Nu ser jag till att staken blir snygg tills vi skall tända det tredje ljuset till middagen.
Killarna och tjejerna kommer hem och skall käka rökt fisk med oss samt poatis och Hollandaisesås.
Vi har en del ärenden att göra i dag jag och Jonny.
Jag tänkte jag skulle hinna baka lite också men å andra sidan så vill jag inte stressa.
Jag hinner det jag hinner.
Måste mäta fönstret i Luddes rum så att jag kan svänga förbi IKEA och köpa en persienn åt honom.
Just nu står det en pappskiva  för fönstret så att inte solen skall skina in, inte så snyggt.
Knut skall sova i det rummet när han kommer hem till jul.
Om en vecka skall det vara klart.
Städat, bakat, pyntat, inhandlat, inslaget,
Visst har väl december gått ovanligt fort i år?
Dessutom så är jag inte 100% kurant och det gör ju inte att man orkar göra saker och ting lite fortare och smidigare.
Jonny skall ha semester torsdag och fredag den här veckan så jag får lägga lite städning på honom.
Han och Ludde kan få fixa Luddes rum på torsdag te x.
Det blir bra.
Huvudsaken är att jag bakar mormors Kalasplättar till jul, de andra sorterna kan jag köpa.
Knäck ska jag bara koka en liten sats eftersom jag hade tänkt hålla vikten över jul.
Jag räknar inte kalorier men jag behöver inte vräka i mig godis heller.
Lite lagomt är väl bäst.
I gårkväll "lurade" Jonny mig att två skinkmackor och sedan mådde jag nästan illa när jag skulle lägga mig. Jag gillar inte att somna mätt nu för tiden. Det är mycket skönare att somna småhungrig och längta till frukosten. Jag är fortfarande mätt på det där två stackars hårbrödmackorna med skinka och senap. Blää! Vilken tråkmåns jag har blivit va ;)
Jag och Jonny letar efter en fejkad öppen spis till oss till jul men det är helt slut hos leverantören på Bauhaus. Där kostar de "bara" 2500 kr men samma spis kostar 3800 kr på K-Rauta!?
Bara att hålla tummarna att det kommer in nya på bauhaus innan jul.
De som finns på Blocket är inte den här modellen som jag har sett ut.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar