onsdag 26 december 2012

Statusuppdatering


Jag och Jonny som skulle sitta hemma och bara ta det lugnt och mysa igår, tänkte om och drog ner på stan istället. Våra vänner Bosse och Anette satt på Allstar och käkade.
Där var det mycket folk. Eftersom Nettans kompis skulle spela på Etage så gick vi dit men där var det inte som som förr vill jag lova.
Bara ungdomar, skitmusik, 200 spänn i inträde och ett jävla liv. Jag har aldrig känt mig så gammal ute på krogen någonsin. Dit går jag aldrig mer tillbaks. Jonny höll även på att hamna i bråk med några snorungar där. Ja herregud.
Dessutom så upptäckte jag att min plånbok var borta när vi kom ner till garderoben på Etage.
Jag och Jonny gick tillbaks på Allstar och där hade någon snäll människa lämnat in min plånbok  i garderoben. Phu! Snacka om tur.
Vi gick senare tillbaks till Allstar, tog en cola och sedan åkte vi hem. De tog 35 kr för ett glas cola!
Jag börjar kanske bli för gammal för det där :)
När vi kom hem så käkade vi kalvsyltemackor med rödbetssallad. Bättre än alla hamburgare i världen.
I dag skall vi på´t igen för ikväll är det dags för 50-årsfest i Lövstalöt. Men sedan skall vi vila. För på fredag åker vi till svärföräldrarna i dalarna. Där har de valium i luften så där kommer vi att få vila och bara mysa. Och sedan har vi ytterligare en veckas ledighet att se fram emot.
Jag vill läsa min julbok som jag fick av Calle och kolla på alla filmer som jag köpte till jul.
Jonny har någon tanke om att vi skall orka städa i våran källare men det vet jag inte om jag håller med om. Jo, jag håller med om att vi måste rensa och städa där men jag vet inte om jag vill använda min julledighet till det.
Just nu skall jag bara fisa i soffan med en film och tänka på vad jag skall ha på mig på 50-årsfetsen ikväll.
Trevligt på Allstar
Min julklappsbok

4 kommentarer:

  1. Passar på att önska God Jul och god fortsättning nu när jag har datorn igång....för via telefonen är det omöjligt att få kommentaren publicerat..:( Julkramar så här i sita minuten till er alla från oss alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag förstår inte att det inte funkar från era telefoner. Jag kan ju från min och från Jonnys och från paddan. Konstigt! God fortsättning önskar jag dig med Marina. Hälsa din gubbe också.

      Radera
  2. Ja! Rekommenderar Ove varmt! Läste den förra veckan,många glada skratt! Och en hel del svärta. / Ina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst det första kapitlet och jag tycker att han påminner om min svärfar :)

      Radera