måndag 4 augusti 2014

Glad i dag

Vet inte vad det var för depphumör som kom över mig igår,
Kände mig vissen och ledsen utan anledning,
I dag vaknar jag och kvittrar ikapp med fåglarna.
Man skall aldrig fundera på kvällar och nätter.
Man skall sova på saken och sedan känns allt bättre nästa morgon.
I dag skiner solen bakom ett litet dis, det är varmt men lite blåsigt.
Jag sitter här i morgonsolen och tänker på alla er som börjar jobba i dag.
Hoppas inte ni har allt för mycket jobbångest.
För första gången på många år så längtar jag till arbetet.
Missförstå mig rätt, klart att jag njuter av ännu en veckas semester, men tanken på att börja jobba igen skrämmer mig inte.
Det skall bli en rolig höst och den ser jag fram emot.
I dag kommer Cina och Lasse hit. Undrar om de har åkt ännu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar