tisdag 19 augusti 2014

Magsjuk

Hade lite ont i magen i går kväll.
Kände att det körde lite när jag låg i sängen och kollade på film på "paddan".
När det var dags att släcka så hade jag så ont att jag bara kunde ligga på sidan.
När Jonny hade somnat var det dags.
Jag fick tillbringa halva natten på toaletten.
Jag tror jag blivit matförgiftad men jag funderade hela natten på vad jag har stoppat i mig som ingen annan har ätit.
Jag kom på det alldeles nyss!
Jag tog två skivor salami när jag kom hem från jobbet och skulle börja med middagen.
Jag kollade på paketet nu. Datumet gick ut den 10 augusti!!
Åtta dagar gammal korv plus att paketet varit öppet ett tag.
Kan det vara det?
Nu sitter jag här och försöker känna efter hur jag mår. Det känns INTE bra att sjukskriva sig så här i terminens uppstart med inskolningar och allt. Men å andra sidan vill de väl inte att jag kommer och smittas med magsjuka heller..... så.....
Kul åtta noll, som en tant jag känner skulle ha sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar