onsdag 13 augusti 2014

Slut på semestern

I dag börjar allvaret.
Nu börjar den långa höstterminen.
Det känns ok.
Det känns bra.
Jag var på jobbet och hälsade på en sväng i går och det var roligt att träffa barnen och kollegorna.
I dag kommer alla tillbaks.
Det känns som om jag verkligen vill hugga tänderna i den här höstterminen. ta revansch på det gångna året.
Mitt knä känns bra, ok, så bra som det kan kännas.
Det känns bra i dag helt enkelt.
Solen skiner och det skall bli 20 grader i dag. Skön dag att leka ute i.
Jag känner mig positiv och  jag jag hoppas att mina kollegor känner detsamma.

Klockan halv tolv skall jag till tandläkaren, det känns inte lika bra men det är lika bra att få det gjort.
Där är det mer i plånboken som det svider.
Har väl egentligen ingen tandläkarskräck mer än när det kommer till kassabetalningen efter besöket.

Har sovit som en kratta i natt men det gör ju jag alltid när jag varit ledig ett längre tag.
Har legat och funderat på allt i från möblering till inskolningar till studiedagar till jul.
Typiskt mig att fundera på sånt som jag inte kan göra något åt där i sängen klockan två på natten.
Sova på saken vore betydligt bättre.

Nu skall jag bara välja ut något lämpligt plagg att ta på mig i dag och sedan käka min gröt som en duktig flicka, sedan kan jag ge mig iväg på min första arbetsdag denna hösttermin.

Det är 132 dagar kvar till julafton :)
God Morgon.
Jag önskar dig en bra dag.
Kom igen!
NU KÖR VI!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar