måndag 18 augusti 2014

Planering

Det är mycket jag vill göra i höst.
Göra här hemma och ute i Hållen.
Här hemma skall det möbleras om och köpas ny soffa. Vi kan inte bara sitta här och vänta på att någon skall nappa på att byta lägenhet med oss. Vi måste göra fint här hemma innan jag blir tokig.
Bort med Tant Ellas gamla möbler och hit med lite snygga och matchande möbler.
Ute i Hållen har jag en hel del projekt på gång.
Jag skall laga och måla ett gammalt klaffbord, en kökssoffa och Ellas gungstol.
Morfars karmstol behöver en omgång och jag vill flytta ut Ellas gamla byrå till Hållen också.
Här hemma måste jag sätta lite färg på tillvaron. Just nu går allt bara i beigt och vitt.
Kanske jag skall måla en färggrann tavla att hänga över soffan?
Jag är lite nervös över min födelsedagspresent som jag fick av Jonny, nämligen penslar, färg och duk.
Hur skall jag våga måla något?
Det kommer se ut som en femåring som har gjort tavlan.
Jag får googla fram lite inspiration.
Det är mycket jag vill göra, som sagt. Men jag vet inte riktigt när jag skall orka? Jag är helt slut när jag kommer hem från jobbet på eftermiddagarna.
Man borde inte vara så här trött efter en arbetsdag. Man borde ha mer energi kvar efter en dag på jobbet, om du frågar mig.
Jag borde gå ner i tid men jag blir för snål. Det känns som om jag behöver de där tusenlapparna varje månad. frågan är vad som är mest värt. Pengar eller energi?
Nu skall jag googla fram lite inspiration.
Många planer som jag hoppas blir verklighet innan nästa sommar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar