tisdag 5 augusti 2014

Börjar längta hem

Det känns som jag har vilat klart nu.
Jag längtar hem till stan.
Som det känna nu så åker vi nog hem på fredag.
Det skall bli skönt att ta det lugnt några dagar hemma i stan innan det är dags att börja jobba igen.
Sätta sig på en uteservering på lördag och bara lyssna på trafiken och stadens puls.
Som det asfaltbarn man är så längtar man efter lite trafikbuller och avgaslukt nu.
I fyra veckor har jag varit här ute.
Tystnaden har varit läkande för både kropp och själ, men nu börjar jag bli lite less.
Ge mig lite farligheter, som Ronja skulle ha sagt.

Det är hett och fuktigt i dag...
...igen...
Cina och Lasse drog till Tärnsjö för att låna hem sonen i några dagar.
Vi grillar väl i dag...
...igen...
Jag längtar hem.
Ja, det gör jag.
Men när jag åker härifrån på fredag så vet jag att jag inte kommer tillbaks förän sista helgen i augusti,
Två helger på raken är vi på kräftkalas.
Det blir bra det, då hinner jag börja längta hit igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar