onsdag 23 september 2015

Höstdagjämning

I dag blir det höst på riktigt.
Det känns skönt, tycker jag. Jag gillar hösten.
Då slutar man att stressa över vädret och man kan ta på sin kläder igen. Inte för att man har kunnat springa naken speciellt mycket den här sommaren, men det är alltid skönt att ta på sig stövlarna och tjocktröjan så här på höstkanten.
Ända sedan jag var barn har jag älskat hösten. Det är då man startar om på nytt liksom. Egentligen borde vi fira nyår den sista september istället.
Jag har även ett jobb där man räknar skolår, istället för kalenderår. Detta gör väl också att jag känner som jag gör. Denna nystart blev verkligen annorlunda för mig. Inget jobb och bara ont. Men jag hoppas att det snart är färdigt, att jag snart får min operation och kan vara back in business inom kort.
Vi har verkligen haft en skön sensommar så nu ser jag fram emot en klar, vacker och solig höst.
Jag förstår inte de som inte bara älskar denna årstid?
Jag mår lite sämre där efter jul och nyår jag. Alltså januari och februari kan jag verkligen klara mig utan. Allra helst här nere i det gråa och trista Uppland. Ingen snö och bara grått och kallt. Huvva!
Men först en vacker höst och en härlig jul att se fram emot.
Denna höstdagjämning verkar inte bjuda på varken sol eller värme så jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på i dag. Jag skall hjälpa Lars att sparka igång hans bil, vars batteri har dött, så mycket vet jag i alla fall.  Kanske fina Eva-Lena skall komma på en fika i em/kväll?
Borde kanske baka något då? Eller så svänger jag förbi Brantingbagaren.
Vi får se?
Klockan är bara halv åtta. Jag hinner nog fundera ut något.
GOD MORGON!
Höst i Hållen 2014.
Något dyster bild, men väldigt vacker.
Vi åkte en av alla de oändliga skogsvägar där uppe
och jag var bara tvungen att stanna och fota.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar