lördag 26 september 2015

Snickra, måla och äta

I dag skall det byggas här ute på landet.
Golv på dasset och täta väggspringorna med läkt.
Sedan skall allt bli vitt.
Vitt, vitt, vitt...
Jag skall inte bygga men däremot skall jag måla min stol som jag sågade itu förra helgen.
Vit, förstås 😀
Jag köpte en fin ljuslykta på XL bygg i går och två betongrosor, som också skall stå och pryda dasset.
Men det är långt kvar innan jag får styla på dasset.
Bygga och måla först, som sagt.

I eftermiddag kommer Lars, Ludwig och Calle upp hit.
Jag lovade dem Tjälaknul till middag men glömde att stoppa in köttet i ugnen i går.
Nu får jag pallra mig iväg till Kastbergs och hitta mig en annan köttbit.
Typiskt!!
Nu sitter vi bara i köket och njuter av att det är lördag och att vi är här.
Jonny står vid spisen, precis som det skall vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar