torsdag 19 april 2012

Kryssning

Jag sitter här och försöker kolla priser på en kryssning till Åland någon gång innan sommaren.
Men det är lättare sagt än gjort för jag fattar ingenting om hytter hit och bufféer dit.
Vi är sex st vuxna som skall åka och då försöker jag att boka tre st två-bäddshytter, men det går inte.
Jag kan bara boka max 2 hytter och då måste jag boka 2 st 4-bäddars annars får vi ju inte plats. Men vad händer med de två bäddarna som blir över då? Kommer det två helt främmande människor och skall bo i våran hytt då?
Varför kan man inte boka tre st 2 bäddars?? Jag blir tokig!
Nu måste jag ringa. Jag som hatar att ringa.
Jag vet ju inte ens vilken helg som alla sex kan samtidigt.
Det kanske inte blir på det här århundradet en gång. Jag och Jonny är rätt så fullbokade fram till midsommar så en kryssning med sex männsikor som alla lever ett hektiskt liv kanske är en utopi.
Men man kan ju alltid maila och fråga.
Jag kanske skall göra ett event på Facebook? Det är ju det enda sättet att få kontakt med folk nu för tiden :)
För om jag kan få en representant från alla paren att gå in samtidigt och boka samma resa så borde vi ju få boka varsin tvåbädds hytt, eller hur?
Nu har jag räknat ut det va ;)

1 kommentar: