måndag 23 april 2012

Ny vecka

Den här veckan hoppas jag verkligen att det kommer lite vårvärme så att marken torkar upp.
Det är klart att det skulle vara jättemysigt med värme och sol på Valborg, men framför allt så önskar jag att det inte vore så ruskigt blött överallt.
Jag läste i tidningen att "Ryssvärmen" var på väg, men det kan ju också vara för att få sälja lösnummer.
Man vet aldrig så noga.
På Väder.se, som jag har på min blogg så skall det fortsätta att regan en hel del i veckan men vara rätt så soligt till helgen.
Man kan ju inte göra så mycket åt vädret, men man kan ju alltid önska.

Jag har lite möten ockås den här veckan.
Ett APT på onsdag och ett utvecklingssamtal på fredag.
På torsdag tänkte jag handla maten till helgen. Det skall vara lite finare och godare mat, men ändå husvagnsvänligt. Man har ju inte värsta köket där ute att stå och laga gormétmat i direkt :)
Gott  men ändå enkelt.
Jag kommer nog på något.
Någon som har några förslag?

Någon kväll måste vi åka ut och städa lite i vagnen också.
Jag såg att golvenhar blivit lite skitiga när vi varit där i vinter. man går in med skorna i vagnen på ett annat sätt när det är vinter, som man inte gör på sommaren. Måste ta hem och tvätta lakanen också, det glömde jag i går.
Ja, det är lite trix å fix inför våren i husvagnen men jag tycker att det är 100% skoj, så det gör ingenting.
Jag skulle ha en liten sommarstuga att fixa i jag.
Det skulle jag älska.

Nu är det snart bara en timme kvar innan jag skall vara på jobbet.
Lite svart på ögonen och en tallrik gröt, sedan är jag klar.

2 kommentarer:

  1. Det är ju klart du ska grilla. Lax eller kött,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut så ska vi grilla men det kan vi ju inte göra i dagarna tre. Det behövs fler förslag :)

      Radera