söndag 8 april 2012

En god bok

Jag skall sätta mig ner och läsa en bok, men jag vet inte vilken jag skall välja.
Jag får ta någon ur min bokhylla, det finns massor av böcker där som jag inte har läst.
Jag är sugen på en smaskig roman.
Deckare är inget för mig tyvärr. Jag har gjort otaliga försök att läsa deckare men jag kommer aldrig igenom dem.
Jag försöker och försöker när folk säger att den här bara måååååste du läsa, men nej, det blir stopp efter ett par kapitel. Jag förstår inte vad det är som är så svårt och tråkigt med deckare.
Jag får hitta något annat läsbart i min bokhylla.
Jag uppdaterar när jag hittat något bra.

14.12
Jag hittade två böcker av Moa Martinsson som jag inte har läst.
Nu har jag börjat på den första och jag gillar den redan. Älskar ju böcker som handlar om fattigsverige. Vägglöss och kvinnor som sliter.

1 kommentar: