onsdag 11 april 2012

Tjock, tjockare, tjockast

Äh, det går åt pipsvängen med viktminskningen.
Jag kan inte gå ner i vikt just nu, känns det som.
Jag har ingen som helst motivation att äta mindre, nyttigare eller fetfriare.
Jag kan inte hålla mig från varken kolhydrater eller socker.
Jag har motivation att cykla där emot, men det verkar inte gör varken till eller ifrån på vikten. Men jag har blivit mycket bättre i knät, så någe nytta har cyklingen gjort i alla fall.
Vikten har blivit som ett gissel för mig. Ju mer jag anstränger mig ju mer trotsig blir min hjärna. Jag är som en treåring i trotsåldern.
-Banta!
- Nä!
- Sluta är godis..
- Nä, för jag är vuxen och jag får äta hur mycket jag vill.
-Ät ingen pasta har jag sagt.
-Jag älskar pasta och jag äter ännu mer bara för att du säger åt mig att låta bli.

Ja, så där kan jag hålla på hur länge som helst.
Men att bli smalare till beach 2012 verkar vara kört för min del. Jag vet inte var jag skall leta för att hitta motivationen och karaktären att låta bli?
- Kom så går vi och äter upp allt påskgodis som är kvar.
- OK!!

1 kommentar:

  1. Hahaha Maggan...ät vanlig mat då med mycket grönt och fortätt att cykla - Huvudsaken är väl att du trivs och mår bra!

    SvaraRadera