fredag 6 april 2012

Lååångfreeeedaaag!

Jaha, vaknade upp till snöstorm här i Uppsala...hmm!
Vilken tur att jag inte skall sticka näsan utanför dörren på hela dagen.
I dag mår jag lite bättre men jag är mer förkyld, hur nu det kan hänga i hop?
I dag ska jag slöa, titta på film. Dra en trasa över toaletterna, dammsuga hallen och laga mat till våra middagsgäster. I dag kommer sönerna hem med varsin flickvän och en kompis plus Ludwigs svärföräldrar. Vi blir tio st runt middagsbordet :)
Sån´t är skoj, tycker jag.
Men jag tänker inte stressa för den sakens skull, nähärå. Jag tänker mysa och ta det lugnt hela dagen. Jag har gjort det lätt för mig när det gäller middagen, inga avancerade kok-konster i kväll inte.
Påsken är här med buller å bång.
Man hinner inte med. Snart är det Valborg och sedan semester.
Rätt som det är så sitter jag här och skriver att höstterminen har börjat.
Nä, huga, nu ska jag inte gå händelserna i förväg.

Nu ska vi ha påsk först och främst, eller hur?
GLAD PÅSK PÅ RE!
Mormors soppterrin full med påskgodis

Små, rosa kycklingar på bordet

Det bidde ett påskris till slut

Snöstorm känns väl så där :P

3 kommentarer:

  1. Vi har strålande sol idag men snö och kallt!

    SvaraRadera
  2. Glad påsk kära vän...Snöstormen känns ju inte så kul men det går ju mot varmare tider...kram på dig och ät inte upp allt godis själv ur terrinen. Vilket bra sätt att använda sin mormors gamla terrin....själv sätter jag blommor i min mormors gamla uppläggningsfat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får bra hjälp i godisskålen :)

      Radera